Haftanın 6 Günü 09:00 / 20:00

DOKTORUNUZA SORUN

Fizyoterapi Uygulamaları

FİZYOTERAPİ NEDİR?

Fizyoterapi; kas iskelet ve sinir sistemiyle ilgili hastalıklarda 1- AĞRI, 2-HAREKET KISITLILIĞI gibi 2 ana sorunun çözümünü sağlar. Gerek bel, boyun, diz, omuz, dirsek gibi ağrısı olan hastalarda; gerekse beyin kanaması, geçirilmiş ortopedik ameliyat, kaza, doğumsal anomali vb nedenlerle hareket kısıtlılıkları ve yürüme sorunlarında, hastanın durumuna göre, ısıtıcı ajanlar, egzersizler, yüksek ve alçak frekanslı elektrik akımları gibi fiziksel tıp yöntemlerini kullanarak, hem fiziksel kapasiteyi en üst seviyeye çıkarır; hem de ağrı, tutukluluk ve benzeri yakınmaları gidererek yaşam kalitesini yükseltir.

HANGİ HASTALIKLARDA FİZYOTERAPİ UYGULAMALARINA BAŞVURULUR?

1-OMURGA HASTALIKLARI

*Bel ve Boyun, Eklem ve Kas incinmelerine bağlı ağrılar

*Bel Fıtığı

*Boyun Fıtığı

*Duruş bozukluklarına bağlı sırt,boyun ve bel ağrıları

*Skolyoz

2-EKLEM HASTALIKLARI

*Artroz ( Kireçlenme )

*Omuz, Dirsek, El ve El bileği ağrıları

*Kalça, Diz, Ayak ve Ayak bileği ağrıları

3-YUMUŞAK DOKU ROMATİZMALARI

*Fibromiyalji Sendromu

*Tetik parmak

*Tenisçi dirseği

*Karpal Tünel Sendromu vb.

4- KALÇA, DİZ VE OMUZ PROTEZ AMELİYATLARI, ARTROSKOPİK GİRİŞİMLER GİBİ ORTOPEDİK AMELİYATLARDAN SONRA,

5-KIRIK SONRASI GELİŞEN EKLEM SERTLİKLERİ,

6-OSTEOPOROZ ( KEMİK ERİMESİ )

7-BEYİN KANAMASI VEYA BEYİN DAMARLARINDA TIKANMAYA BAĞLI FELÇLER (İNME),

8-OMURİLİK YARALANMALARINA BAĞLI FELÇLER

FİZYOTERAPİ UYGULAMALARI NELERDİR?

Fizik tedavi, fizik vasıtaların tedavi amacıyla kullanılmasıdır. Işından TENS, enterferans, diyadinami gibi elektrik akımlarına, traksiyondan ultrason, kısadalga, masaj ve egzersize kadar birçok fiziksel tıp yöntemi fizik tedavi uygulamaları içerisine girer.

Ünitemizde uygulanan başlıca fizyoterapi yöntemleri:

*TENS,enterferans gibi alçak ve orta frekanslı elektrik akımları,

*Ultrason,Kısa Dalga gibi derin ısıtıcılar,

*INDIBA (Radyo Frekans)

*Parafin,infraruj gibi yüzeyel ısıtıcılar,

*Biofeedback,

*Nöro-müsküler Elektriksel Stimülasyon,

*Lemfopres (lenfatik drenaj için)

*Aletli ve aletsiz egzersizler

*Kas güçlendirici cihazlar,

*Ozon tedavi,

*Ağrı bandı (Kinesio Tape)

*Manuel Terapi

*Osteopati

*Proloterapi

*Masaj

Fizyoterapinin etkileri nelerdir?

Fizik tedavi uygulamalarının hemen hepsinin ağrı kesici etkisi vardır, ayrıca değişik mekanizmalarla bazılarının ağrılı ve enflamasyonlu dokularda dolaşımı ve dokunun beslenmesini arttırıcı, gergin dokuları esnetici, sert dokuları yumuşatıcı, bazılarının kasları güçlendirici etkisi mevcuttur.

Fizik tedavi uygulamalarının yan etkisi/istenmeyen etkisi yoktur ve alışkanlık yapmaz.

Fizyoterapi uygulamaları can acıtır mı?

Hayır; ama eğer hastada eklem kısıtlılığı mevcutsa, örneğin omzunu kaldıramıyorsa, o zaman fizyoterapist, germe egzersizleri yapacağından hafif ağrı olabilir.

Uygulamaların yararını görebilmek için neler yapmak gerekir?

Herhangi bir şey yapmak gerekmez. Yalnızca, tedavi sırasında hasta kendisine verilen egzersiz programlarını aksatmadan uygulamalı ve tedavi bittikten sonra kontrollere düzenli olarak gelmelidir. Günümüzde sadece ağrıya yönelik tedavi yapmıyor,  aynı zamanında bozulan mekanizmayı ve kas desteğini de tamamen yerine getirebiliyoruz. Dolayısıyla, tedaviden sonra,  aylarca egzersiz yapmaya gerek kalmıyor.

Fizyoterapi uygulamaları kimlere yapılır?

Omuz, kol, bacak eklemlerinde ağrıları olanlara; romatizmal hastalıkların aktif döneminde olmayanlara; ortopedik ameliyatlar sonrasında kaslarında güçsüzlük, eklemlerinde ağrı ve hareket kısıtlılığı gelişenlere;  kırık, çıkık, incinme nedeniyle alçı sonrasında eklemlerinde sertleşmeler olanlara fizik tedavi uygulanır. Beyin, sinir hasarı sonucunda kol ve bacaklarında felç gelişenlere; hareket sistemi dışında, lenf dolaşımının bozulması sonucu kol ve bacaklarında şişme oluşan Lenfödem hastalarına da uygulanır.

Uygulamaların sakıncalı olduğu durumlar var mıdır?

Romatizmal hastalıkların aktif dönemlerinde (eklemlerin şiş, sıcak ve ağrılı olduğu dönemlerde) fizyoterapi uygulamalarından kaçınılmalı; damar tıkanıklıkları, varisler, açık yaralar ve iltihaplı bölgeler üzerine uygulama yapılmamalıdır.

Kışın uygulanan fizyoterapi yöntemleri ağrıları arttırır mı?

Yaygın fakat yanlış inanışa göre, kışın yapılan tedavilerde fayda alınamayacağı, hatta ağrıların artacağı sanılmaktadır. Halbuki fizyoterapi uygulamalarında çok yoğun sıcaklar kullanılmamakta; genellikle bölgesel, hafif sıcaklar, derin dokulara nüfuz eden sıcaklar ve elektrik akımları uygulanmaktadır. Bu uygulamaların soğuk havalarda yapılması daha yararlıdır, çünkü romatizmal yakınmalar daha çok kış aylarında artış göstermektedir ve tedavinin ertelenmesi, kışı ağrılı geçirmekten başka bir işe yaramayacaktır.

E-Bülten
Email ile gönderilen bültenimize üye olmak için aşağıdaki kutuya email adresinizi girip Kayıt Ol butonuna tıklayın.