Haftanın 6 Günü 09:00 / 20:00

SAĞLIK TERAPİLERİ

DOKTORUNUZA SORUN

Osteopati

Osteopati kişinin tüm organ ve sistemlerinin beraber çalıştığını kabul eden bir bütüncül tedavi yaklaşımıdır. Ağrının asıl sebebini bulup vücuda bunu düzeltmeye yönelik uyarılar vererek vücudun kendi kendini iyileştirebilme yeteneğini uyarma ve ağrıyı tedavi etme yöntemidir. Osteopati eğitimi içersinde Craniosacral terapi eğitimleri de mevcuttur.

Osteopati kelimesinin kökeni "kemik" anlamına gelen "osteo"dan geliyor. Her ne kadar bu anlamıyla osteopati denilince, kemik sorunlarına şifa getirmek, sırt ve ense ağrılarını dindirmek amacıyla yapılan uygulamalar anlaşılsa da bu bilimin uygulandığı alanlar tahmin edildiğinden çok daha geniştir.

Osteopati eklemlerdeki hareket kısıtlılığını düzeltmek, ağrı ve fonksiyonel bozuklukları ortadan kaldırmak amacıyla uygulanan bir tedavi yöntemidir.

Osteopati sadece hasta organı ve eklemi tedavi etmez, tüm vücudu etkileyerek bedenin kendi kendine yapması gereken fakat aşırı yüklenmeden dolayı yapamadığı iyileştirme etkisini açığa çıkarır.

Tüm vücudumuzu saran fasial dokunun herhangi bir yerinde oluşan kısıtlılık doku çekimi ile problemin olduğu bölgeden çok uzakta ağrı ve hareket kısıtlılığına yol açabilmektedir. Asıl problemin olduğu bölgedeki fasial kısıtlılığın yeri bulunup tedavi edilmez ise hastanın ağrıyan bölgesinin kalıcı olarak iyileştirilmesi de mümkün olamamaktadır. Örneğin omurganın alt bölgesine gelen bir travma bir süre sonra doku çekimi nedeniyle geçmeyen baş ağrılarına ve ya karaciğerdeki bir disfonksiyon boyun veya omuz ağrısına neden olabilmektedir. Klasik tedavi yaklaşımında omurga ve omuz tedavi edilmeye çalışılır. Bu tedavi yaklaşımı bazen etkili olurken bazen etkili olamamaktadır. Osteopatik yaklaşımda ise karaciğer ve omurgadaki limitasyonlar ve disfonksiyonlar giderilmeye çalışılır. Osteopati tedavisi sonuçlardan çok nedenleri tedavi etmeye çalışan bir yaklaşımdır.

Osteopati Amerika’da 1870’li yıllarda Missouri’li bir doktor olan Andrew Taylor Still tarafından geliştirilmiş, çağdaş, modern bir bütünlük içeren bir tedavi yöntemidir. Dünya Sağlık Örgütü (WHO) tarafından bilimsel bir tedavi olarak kabul edilmektedir.

Osteopati, sadece adele ve kemik sorunlarında değil, aynı zamanda vücudun diğer fonksiyonel düzensizliklerinde de uygulanmaktadır.

Elle uygulanan osteopati; hastalıkları oluşturan nedenleri bulur, ortadan kaldırır, dolaşım ve metabolizmayı düzenler, vücudun kendi kendine iyileştirme yeteneğini açığa çıkararak, hastayı bir bütün olarak tedavi eder.

Osteopati bel ve boyun rahatsızlıklarının yanında, sıklıkla rastlanan omuz, diz, kalça gibi diğer eklem rahatsızlıklarında da kullanılmaktadır.

Tedavinin kalıcı olabilmesi içinde, denge ve duruş bozuklukları düzeltilir, omurga ve pelvis eklemlerine mümkün olabildiği ölçüde yeniden fonksiyon kazandırılır.

E-Bülten
Email ile gönderilen bültenimize üye olmak için aşağıdaki kutuya email adresinizi girip Kayıt Ol butonuna tıklayın.